Sign my
GuestBook

NS 9500

De inhoud van de kit

De kit wordt geleverd in een redelijk stevige doos. Hij is niet overmatig goed verpakt zoals DJH zou doen. Ik zou de kit niet toevertrouwen aan de wereldwijde verzending door Fedex. Maar ik kocht hem nogel tam persoonlijk op een beurs dus de doos volstaat.

 

De etsen waren hier en daar wat verbogen maar niets ernstigs. Sommige delen waren er al uit omdat ze voorgevormd werden geleverd.

De rest van de lok was aanwezig in losse geëtste delen, afzonderlijk verpakt in plastic zakjes, en een handvol kleine delen in een ouderwets doosje van een fotorolletje.

Rookkastdeur en handwiel

Het handwiel laat twee dingen zien

  • het mooie gietwerk
  • de kwaliteit van mijn nieuwe macrolens
De plaat voor de rookkast en de ketel worden voorgebogen geleverd. Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee. Het corrigeren van de fouten in de voorgebogen rookkastplaat gaat me meer tijd werk kosten dan het buigen ervan uit vlakke plaat.
Vuurkist Machinistenhuis
 
Achterpaneel van de kolenbunker  
Schoorsteen, die de juiste is als je de dertiger jaren wil nabouwen. Lampen en lamphouders
Grijpstangen Krikken
Handrailhouders. Ze zijn echt klein! Ik vraag me wel af of ik ze ga gebruiken want de gieting was niet al te nauwkeurig. Hmmmmm.

Een luchtpomp. Als ik de lok in de jaren dertig wil plaatsen, moet er een tweede luchtpomp bij.

Onderzijde rookkast
Bel Dom
Veiligheid met bekleding Wasluiken
Fluit Achterzijde van de ketel
Trappen en zandkasten (?) Deurpanelen
 
Broekplaat  
Nummers en nummerplaten
Diverse ventielen Buffers, die ik zal vervangen door verende exemplaren
Luchtslangen en tenslotte wat technisch spul

Een paar dingne zijn niet in de kit aanwezig die ik zelf zal aanschaffen

  • de tweede luchtpomp die later is geïnstalleerd om het remvermogen van de lok te verhogen;
  • verende buffers;
  • verende Europese schakelkoppelingen.